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Covered in the Wall Street Journal! Use blue light therapy to gently lull yourself to sleep naturally and safely.

Blue light has been shown to help reset the body's Circadian rhythm. This silent sleep aid works by gently projecting soft blue light onto your wall or ceiling, guiding your breathing to a quick and restful sleep, and in the morning replace your coffee with a blue light sunrise!

The illumination rises and falls over a customizable time period slowing and dimming to a gradual power-off. The cycling encourages breathing patterns that lead to a faster more relaxing night's sleep.

Spending time indoors surrounded by white artificial light can disrupts the body's natural sleep/wake cycle known as the Circadian rhythm. Aging only exacerbates the problem. But research has shown that the use of blue light before bed and upon rising can promote the reset of your body's Circadian rhythm, necessary to sleep through the night and ward off Seasonal Affective Disorder.

Help your baby sleep through the night. Blue light, timed before bed and upon waking, has even been shown to help regulate the sleep cycle for infants and toddlers.

Get over jet lag faster! Jet Lag is the body's response to confusing Circadian cues. Reset this and get to sleep faster by using Blue Sleep Therapy in the morning and night!

Multiple 1-button preset routines can be used in the morning or before bed, and, unlike white noise machines, this silent app's soft blue tones won't disturb a sleeping partner.

Standalone products offering similar features have been referenced in health magazines, news reports and books such as the "The 4 Hour Body", but these products are hardly affordable, often reaching prices of $50 - $150. This app replaces those products while offering customization and timely updates.

Interface optimized for screens of all sizes including Android Tablets such as the Motorola Xoom, Acer Iconia and Galaxy Tab.

This app requires an internet connection to collect and report usage analytics using Flurry. No personal information is collected, the data is used by us to improve it based on popular usage.

While coached breathing techniques are widely accepted and used to help a person relax and enter a restful state, the research on Blue Light therapy is incomplete, and there are conflicting opinions on it, so we provide a selection of articles written for the layperson supporting the use of lighting and breathing cycles to help sleep:

References:
National Institute of Health - http://ehp03.niehs.nih.gov/article/info:doi%2F10.1289%2Fehp.118-a22
Lighting Research Council - http://www.lrc.rpi.edu/resources/news/enews/Apr05/general245.html
EmaxHealth.com - http://www.emaxhealth.com/1020/46/31432/blue-light-system-device-may-help-elders-sleep.html
Mark's Daily Apple - http://www.marksdailyapple.com/how-light-affects-our-sleep/
Daily Mail UK - http://www.dailymail.co.uk/health/article-1193226/Specs-shine-blue-light-eyes-good-nights-sleep.html

Criticism:
LA Times - http://articles.latimes.com/2011/aug/29/health/la-he-skeptic-nightwave-20110829

Cubierto en el Wall Street Journal! Utilice la terapia de luz azul para calmar suavemente a ti mismo a dormir de forma natural y segura.

La luz azul se ha demostrado que ayuda a restablecer el ritmo circadiano del cuerpo. Esta ayuda silencio sueño funciona proyectando suavemente suave luz azul sobre su pared o en el techo, guiando su respiración para un sueño rápido y tranquilo, y por la mañana sustituir su café con una luz azul del amanecer!

La iluminación se eleva y cae en un período de tiempo personalizable desaceleración y oscurecimiento gradual de apagado. El ciclismo estimula los patrones de respiración que conducen a una noche más rápido más de sueño relajante.

Pasar tiempo en el interior, rodeado por la luz artificial blanca se interrumpe el ciclo de sueño / vigilia natural del cuerpo conocido como el ritmo circadiano. Envejecimiento sólo exacerba el problema. Pero la investigación ha demostrado que el uso de la luz azul antes de acostarse y al levantarse puede promover el restablecimiento del ritmo circadiano del cuerpo, necesario para dormir toda la noche y evitar el trastorno afectivo estacional.

Ayude a su bebé a dormir toda la noche. La luz azul, programada antes de dormir y al despertar, incluso se ha demostrado que ayuda a regular el ciclo de sueño de los bebés y niños pequeños.

Superar el desfase horario más rápido! Jet Lag es la respuesta del cuerpo a las señales confusas circadianos. Cambiar esto y llegar a dormir más rápido mediante el uso de terapia de sueño azul de la mañana y la noche!

Varias rutinas preestablecidas 1-botón se puede utilizar por la mañana o antes de acostarse, y, a diferencia de las máquinas de ruido blanco, tonos azules suaves de esta aplicación silencio no moleste a una pareja para dormir.

Los productos independientes que ofrecen características similares se han referenciado en revistas de salud, informes de prensa y libros como el "El Cuerpo de 4 horas", pero estos productos son poco asequibles, a menudo alcanzando precios de $ 50 - $ 150. Esta aplicación reemplaza esos productos, mientras que la oferta de personalización y actualizaciones oportunas.

Interfaz optimizado para pantallas de todos los tamaños, incluyendo tabletas Android, como el Motorola Xoom, Acer Iconia y Galaxy Tab.

Esta aplicación requiere una conexión a Internet para recopilar y reportar el uso de análisis de uso Flurry. No se recopila información personal, los datos se utiliza por nosotros para mejorarlo en función del uso popular.

Mientras entrenaba técnicas de respiración son ampliamente aceptados y utilizados para ayudar a una persona a relajarse y entrar en un estado de descanso, la investigación sobre la terapia de luz azul es incompleta, y hay opiniones encontradas sobre el mismo, por lo que ofrecemos una selección de artículos escritos para el lego apoyo a la el uso de los ciclos de luz y de respiración para ayudar a dormir:

Referencias:
Instituto Nacional de Salud - http://ehp03.niehs.nih.gov/article/info:doi% 2F10.1289% 2Fehp.118-a22
Lighting Research Council - http://www.lrc.rpi.edu/resources/news/enews/Apr05/general245.html
EmaxHealth.com - http://www.emaxhealth.com/1020/46/31432/blue-light-system-device-may-help-elders-sleep.html
Mark Apple Daily - http://www.marksdailyapple.com/how-light-affects-our-sleep/
Daily Mail del Reino Unido - http://www.dailymail.co.uk/health/article-1193226/Specs-shine-blue-light-eyes-good-nights-sleep.html

La crítica:
LA Times - http://articles.latimes.com/2011/aug/29/health/la-he-skeptic-nightwave-20110829

Desarrollador
BrazeN Apps LLC
Precio: 1,47€
Version: 1.7
Requiere Android: 2.1 y versiones superiores
Tamaño: 171k
Fecha: 15 de diciembre de 2013
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