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Russian Bank or Crapette is a competitive patience game for two players. As with most patience games, the first player to get rid of all his/her cards is the winner. In North America people also call this game Stop or Touch, but the typical stop or Touch rule does not apply in this version.

At the start of the game, each player receives a shuffled deck of 52 cards. 12 of these cards are dealt in a pile face down with a 13th card face up on top of it. This pile is called the "reserve deck".

From the deck of each player, 4 cards are placed face up in a column above the reserve. These four cards are known as the "houses". Between the two columns of houses, room is left for 8 "foundation piles".

Each player will have 35 cards left over which are placed face down next to the reserve pile. This pile becomes their "hand". Next to their hand is room for their "waste" pile.

The object of the game is to get rid of all the cards in your reserve, hand, and waste piles by either playing them to the houses, the foundation piles, or loading them on your opponents reserve or waste piles.

Players take alternate turns. A turn consist of moving cards around according to strict "building rules". Each move consists of taking one "available card" and playing it by placing it onto a house, a foundation pile, or your opponents reserve or waste pile. A player ends his/her turn by moving the top card of their hand to their waste pile.

Building rules:
- An empty foundation pile can only be filled with an ace. The foundation is then build up using cards from the same suit
in ascending order: A,2,3,4,5,6,7,8,9,10,J,Q,K.
- On any of the eight houses the cards are build in descending order with alternating colors. So a black Ten can be placed
on a red Jack.
- The reserve and waste piles of your opponent can be loaded with cards of the same suit as the current top card. The rank
of the new card must be one higher or lower than the current rank. So on a Seven of Diamonds you can place a Six or an Eight of Diamonds.

Available cards:
- The top card on your reserve pile.
- The outermost card of one of the eight houses.
- The top card on your hand pile. You may only turn this card over when there are no more "compulsory moves" to be made.

Compulsory moves:
- If your top reserve card can be played to a foundation pile you must do so.
- When an available card can be played to a foundation pile you must do so.
- If your reserve is not empty and there are empty houses, you must fill the empty houses before turning your hand card.

Moving stacks:
In order to speed up play you can play stacks of cards from one house to another if you have enough empty houses to make
the move card-by-card.

Scoring:
The winner of the game receives:
- 2 points for every card left in your opponents reserve pile
- 1 point for every card left in your opponents hand or waste pile
- 30 bonus points for winning the game

A stalemate is reached when both players have gone through their entire hand without playing any hand or reserve cards.
In this case, the player with the least penalty points (as explained above, without bonus points) receives the difference
in points.

The first player to reach 150 points wins the match.

Rusia Banco o Crapette es un juego de paciencia competitiva para dos jugadores. Al igual que con la mayoría de los juegos de la paciencia, el primer jugador en deshacerse de todos sus / sus cartas es el ganador. En América del Norte la gente también llaman a esta parada juego o Touch, pero la parada típica o regla Touch no se aplica en esta versión.

Al inicio del juego, cada jugador recibe una baraja mezclada de 52 cartas. 12 de estas cartas se reparten en un montón boca abajo con una carta boca 13 en la parte superior de la misma. Esta pila se llama la "cubierta de reserva".

Desde la cubierta de cada jugador, 4 cartas se colocan boca arriba en una columna por encima de la reserva. Estas cuatro cartas son conocidas como las "casas". Entre las dos columnas de casas, queda espacio para 8 "pilotes de cimentación".

Cada jugador tendrá 35 tarjetas de la izquierda sobre la que se colocan boca abajo al lado de la pila de reserva. Esta pila se convierte en su "mano". Al lado de su mano es espacio para su pila "residuos".

El objetivo del juego es deshacerse de todas las cartas en sus reservas, la mano y pilas de desechos, ya sea jugando a las casas, los pilotes de cimentación, o su carga en la reserva de los opositores o pilas de residuos.

Los jugadores se turnan alternos. A su vez constan de tarjetas de moverse de acuerdo a estrictas "normas de construcción". Cada movimiento consiste en tomar una "tarjeta disponible" y jugando al colocarlo en una casa, una pila de la fundación, o su reserva de opositores o pila de residuos. Un jugador termina su / su vez, moviendo la primera carta de la mano a su pila de residuos.

Normas de construcción:
- Una pila de la fundación vacío sólo puede ser llenado con un as. La fundación está entonces la acumulación de usar tarjetas del mismo palo
en orden ascendente: A, 2,3,4,5,6,7,8,9,10, J, Q, K.
- En cualquiera de las ocho casas de las tarjetas son construir en orden descendente con colores alternados. Así que un diez negro se puede colocar
en un Jack rojo.
- Las reservas y los residuos de pilas a tu oponente pueden cargar con cartas del mismo palo que la actual carta superior. El rango
de la nueva tarjeta debe ser uno mayor o menor que el rango actual. Así que en un Siete de Diamantes se puede colocar un seis o un Ocho de Diamantes.

Tarjetas disponibles:
- La carta superior de la pila de reserva.
- La tarjeta más exterior de uno de los ocho casas.
- La carta superior de la pila de la mano. Sólo puede activar esta tarjeta termina cuando no hay más movimientos "obligatorias" que se harán.

Movimientos obligatorios:
- Si la tarjeta de reserva superior se puede jugar a una pila de la fundación debe hacerlo.
- Cuando una tarjeta disponible se puede jugar a una pila de la fundación debe hacerlo.
- Si su reserva no está vacía y hay casas vacías, debe llenar las casas vacías antes de conectar la tarjeta de la mano.

Pilas de traslado:
Con el fin de acelerar el juego se puede jugar montones de cartas de una casa a otra si tiene suficientes casas vacías para hacer
la tarjeta por tarjeta de movimiento.

Puntuación:
El ganador del juego recibe:
 - 2 puntos por cada tarjeta dejan en su pila de reserva opositores
 - 1 punto por cada tarjeta queda en su mano oponentes o pila de residuos
 - 30 puntos de bonificación para ganar el juego

Un estancamiento se alcanza cuando ambos jugadores han pasado por su mano entera sin jugar ninguna carta de la mano o de la reserva.
En este caso, el jugador con menos puntos de penalización (como se explicó anteriormente, sin puntos de bonificación) recibe la diferencia
en puntos.

El primer jugador en llegar a 150 puntos gana el partido.

Desarrollador
6 Aplicaciones
Precio: Gratis
Version: 1.5.2
Requiere Android: 2.3 y versiones superiores
Tamaño: 7,2M
Fecha: 30 de septiembre de 2014
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